Csatornarekonstrukciók

Az FCSM a biztonságos és folyamatos szennyvízelvezetés érdekében évek óta hatalmas összegeket költ csatornarekonstrukciókra.

Utca Szakaszhatár Hossz (fm) Kivitelező Kezdés Tervezett befejezés
III. ker. Kunigunda útja Hévízi út - Körte utca 254,7 FCSM Mélyépítő Kft. 2018.03.05. 2018.06.20.
IV. ker. Bocskai utca Temesvári utca - Bocskai utca 20. 93,8 Bonex  Építőipari Kft. 2018.04.23. 2018.05.28.
VIII. ker. Golgota utca Delej utca - Golgota utca 3. 134,1 COLAS Alterra Zrt. 2018.05.15. 2018.06.19.
XI. ker. Verbéna utca Kapuvár utca - Herend utca között 145,6 FCSM Mélyépítő Kft. 2017.11.14. 2018.06.30.
XIII. ker. Frangepán utca Frangepán utca 16. - Lomb utca 115,6 Bonex  Építőipari Kft. 2018.04.23. 2018.06.01.
XIII. ker. Petneházy utca Röppentyű utca - Hajdú utca 198,7   2018.07.02. 2018.08.31.
XIII. ker. Szent László út Kerekes utca - Szegedi út 177,1   2018.07.02. 2018.08.31.
XIII. ker. Szent László út Kisgömb utca - Kerekes utca 91,2   2018.07.02. 2018.08.31.
XIII. ker. Taksony utca Angyalföldi út - Tüzér utca 153,4 SADE-MM Kft. 2018.05.22. 2018.07.31.
XIII. ker. Újpesti rakpart - Balzac utca Újpesti rakpart 9. - Pozsonyi út 264,3   2018.07.02. 2018.08.31.
XIV. ker. Hermina út Kós Károly stny. - Erzsébet királyné útja 495,9 COLAS Alterra Zrt. Befejeződött
XIV. ker. Virradat utca Virradat utca 10. - Virradat utca 24. 109,1 FCSM Mélyépítő Kft. 2018.05.22. 2018.07.27.
XVIII. ker. Üllői út Üllői út 436. - Üllői út 446. 127,9 FCSM Mélyépítő Kft. 2018.08.06. 2018.09.28.
XVIII. ker. Üllői út Üllői út 757-761. ; Üllői út 771-803. 339,4 FCSM Mélyépítő Kft. 2018.03.14. 2018.08.10.
XX. ker. Rákóczi utca Szent Imre herceg utca - Kende Kanuth utca 204,8 PENTA Általános Építőipari Kft. 2018.06.28. 2018.07.24.
XX. ker. Szent Imre herceg utca Rákóczi utca - János utca 141,9 FCSM Mélyépítő Kft. 2018.03.14. 2018.08.10.



Kevesebb útfelbontás: A rekonstrukciós munkák elvégzése során az FCSM környezetkímélő és környezetbarát technológia alkalmazására törekszik. A múlt század végéig csak nyílt munkaárokban építették a csatornákat, mára már feltárás nélküli, alagútszerű csatornaépítés a jellemző. Az 1960-as évek végétől az építőipari gépesítés, a korszerű dúcolási rendszerek, a különféle előre gyártott csőanyagok használatával új technológiák váltak általánossá. Ennek megfelelően, ahol lehetséges és a csatorna állapota megengedi, ott ún. feltárás nélküli, rehabilitációs módszereket alkalmaznak, ez ugyanis kevesebb burkolatbontással jár.

Közlekedésbarát munkarend: Az FCSM a hagyományos, ún. nyílt feltárásos technológia alkalmazása esetén is különös gonddal jár el. A kivitelezést végző alvállalkozóktól olyan munkarend kialakítását követeli meg, hogy a közúti közlekedésben minél kisebb és rövidebb ideig tartó fennakadások legyenek.

Biztonságos fedlapok: A közlekedés biztonságát szolgálja az FCSM által elindított több éves program, amelynek keretében sor kerül az elhasználódott csatornafedlapok cseréjére, illetve szintbehelyezésére. A Társaság saját szabadalmának köszönhetően már a fővárosban és országosan is több mint 45-45 ezer fedlap és víznyelőrács illeszkedik tökéletesen az útburkolatba.

Film: Bontás nélkül a föld alatt