Általános közzétételi lista
Szervezeti, személyzeti adatok, tevékenységre, működésre vonatkozó adatok, gazdálkodási adatok közzététele a 2011. évi CXII. törvény alapján.
Az oldal feltöltése folyamatos
Szervezeti, személyzeti adatok, tevékenységre, működésre vonatkozó adatok, gazdálkodási adatok közzététele a 2011. évi CXII. törvény alapján.
Az oldal feltöltése folyamatos
A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei
A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme)
A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati vezető neve, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme) és az ügyfélfogadási rend
Testületi szerv esetén a testület létszáma, összetétele, tagjainak neve, beosztása, elérhetősége
A közfeladatot ellátó szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek megnevezése, és 1. pontban meghatározott adatai
A közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó szervezet neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), tevékenységi köre, képviselőjének neve, a közfeladatot ellátó szerv részesedésének mértéke
A közfeladatot ellátó szerv által alapított közalapítványok neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), alapító okirata, kezelő szervének tagjai
A közfeladatot ellátó szerv által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve az azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, vezetője, honlapjának elérhetősége, működési engedélye
A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve, a szerkesztőség és kiadó neve és címe, valamint a főszerkesztő neve
A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szervnek az 1. pontban meghatározott adatai
A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend, az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege
Az országos illetékességű szervek, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatal esetében a közfeladatot ellátó szerv feladatáról, tevékenységéről szóló tájékoztató magyar és angol nyelven
A helyi önkormányzat önként vállalt feladatai
Államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése, illetékességi területe, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok, eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása, alapvető eljárási szabályok, az eljárást megindító irat benyújtásának módja (helye, ideje), ügyfélfogadás ideje, az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő), az ügyek intézését segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás és az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok, az igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás, az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről
A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények
A közfeladatot ellátó szerv által fenntartott adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró adatai (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltendő kérdőív), az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentendő nyilvántartásoknak az e törvény szerinti azonosító adatai; a közfeladatot ellátó szerv által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, a hozzáférés módja, a másolatkészítés költségei
A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témája, a hozzáférés módja, a kiadvány ingyenessége, illetve a költségtérítés mértéke
A testületi szerv döntései előkészítésének rendje, az állampolgári közreműködés (véleményezés) módja, eljárási szabályai, a testületi szerv üléseinek helye, ideje, továbbá nyilvánossága, döntései, ülésének jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói; a testületi szerv szavazásának adatai, ha ezt jogszabály nem korlátozza
A törvény alapján közzéteendő jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok; a helyi önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések a benyújtás időpontjától
A közfeladatot ellátó szerv által közzétett hirdetmények, közlemények
A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indokolásuk
A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje, az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, s ahol kijelölésre kerül, az adatvédelmi felelős, vagy az információs jogokkal foglalkozó személy neve
A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk
A közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai
Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél
A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek
A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista
A közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítás céljára elérhető kulturális közadatok listája a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével, valamint a közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítható közadat típusokról való tájékoztatás, a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével
A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek elektronikusan szerkeszthető változata
A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásért fizetendő díjak általános jegyzéke, a díjszámítás alapját képező tényezőkkel együttesen
A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti jogorvoslati tájékoztatás
A közfeladatot ellátó szerv által megkötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint kötött kizárólagos jogot biztosító megállapodások szerződő feleinek megjelölése, a kizárólagosság időtartamának, tárgyának, valamint a megállapodás egyéb lényeges elemeinek megjelölése
A közfeladatot ellátó szerv által kötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint a kulturális közadatok digitalizálására kizárólagos jogot biztosító megállapodások szövege
A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti azon jogszabály, közjogi szervezetszabályozó eszköz, közszolgáltatási szerződés vagy más kötelező erővel bíró dokumentum (vagy az annak elérhetőségére mutató hivatkozás), amely az újrahasznosítás céljából rendelkezésre bocsátható közadat gyűjtésével, előállításával, feldolgozásával és terjesztésével összefüggő költségek jelentős részének saját bevételből való fedezését írja elő a közfeladatot ellátó szerv részére
A közfeladatot ellátó szerv éves költségvetése, számviteli törvény szerint beszámolója vagy éves költségvetés beszámolója
A közfeladatot ellátó szervnél foglalkoztatottak létszámára és személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok, illetve összesítve a vezetők és vezető tisztségviselők illetménye, munkabére, és rendszeres juttatásai, valamint költségtérítése, az egyéb alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesítve
A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott, az államháztartásról szóló törvény szerinti költségvetési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatok, kivéve, ha a közzététel előtt a költségvetési támogatást visszavonják vagy arról a kedvezményezett lemond
Az államháztartás pénzeszközei felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő, ötmillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezése (típusa), tárgya, a szerződést kötő felek neve, a szerződés értéke, határozott időre kötött szerződés esetében annak időtartama, valamint az említett adatok változásai, a nemzetbiztonsági, illetve honvédelmi érdekkel közvetlenül összefüggő beszerzések adatai, és a minősített adatok kivételével A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött - általános forgalmi adó nélkül számított - ellenszolgáltatást kell érteni,ingyenes ügylet esetén a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő - egy évnél hosszabb időtartamra kötött - szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét egybe kell számítani
A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye)
A közfeladatot ellátó szerv által nem alapfeladatai ellátására (így különösen egyesület támogatására, foglalkoztatottai szakmai és munkavállalói érdekképviseleti szervei számára, foglalkoztatottjai, ellátottjai oktatási, kulturális, szociális és sporttevékenységet segítő szervezet támogatására, alapítványok által ellátott feladatokkal összefüggő kifizetésre) fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetések
Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása, az azokra vonatkozó szerződések
Közbeszerzési információk (éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről)
A víziközmű-szolgáltató vonatkozásában feladatkörrel rendelkező fogyasztóvédelmi szervek és felhasználói érdekeket képviselő civil szervezetek elérhetőségét
A víziközmű-szolgáltató által ellátott települések listája
A víziközmű-szolgáltatónak az ellátásért felelőssel kötött megállapodásai
A víziközmű-szolgáltató által szolgáltatott ivóvíz és kibocsátott tisztított szennyvíz vonatkozásában a víziközmű-szolgáltató számára előírt és megvizsgált vízminták laboreredményei (a mintavétel helyének és időpontjának megadásával együtt) a jogszabályban rögzített minőségi paraméterekkel vagy határértékkel összehasonlítható módon. A jogszabályban meghatározott határérték túllépése esetén információ a vízellátás korlátozásáról vagy betiltásáról, az átmeneti vízellátás módjáról és a vízminőség javítására meghozott intézkedésekről. Kibocsátott tisztított szennyvíz minőségi adatok:
Műszaki adatok, így különösen: a) vízbázisok kapacitása (m3/nap), b) kitermelt víz mennyisége (m3/év), c) átvett víz mennyisége (m3/év), d) értékesített ivóvíz mennyisége (m3/év), e) hálózati vízveszteség (m3/év), f) szennyvíztisztító telepek száma (db), g) átemelők száma (db), h) szennyvíztisztító telepek névleges kapacitása (m3/d), i) víziközmű-hálózat hossza (km), j) meghibásodások száma (db/év).
Az ügyfélszolgálaton telefonon és elektronikusan elintézhető ügyek fajtái, az elintézés módja, az ügyleírások, a panaszkezelés menete, a hibabejelentés lehetőségei, és az ügyfélfogadási rend
A szolgáltatásért fizetendő (előzetes) díjkalkulátor vagy számolási tábla
A jóváhagyott beszerzési szabályzat
A felhasználói panaszok intézésével kapcsolatos információk
A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szervnek az 1. pontban meghatározott adatai
Az e törvényben foglalt eltérésekre figyelemmel az Szt.-nek megfelelő formában az éves beszámoló
Jóváhagyott beszerzési szabályzat
Az e törvény végrehajtására kiadott miniszteri rendeletben meghatározott információk
Ellátott település: | Budapest | Budaörs | Nagytarcsa |
Ellátott lakosság: | 1,7 millió fő | 29 ezer fő | 5 960 fő |
Átlagosan keletkező szennyvíz: | 500-600 ezer m3/nap | 7-8 ezer m3/nap | 1,1 ezer m3/nap |
Elvezetett szenny- és csapadékvíz: | 150-160 millió m3/év | 2,5 millió m3/év | 390-400 ezer m3 szennyvíz/ év (a csapadék mennyiségére az elválasztott rendszer miatt nem áll rendelkezésre adat) |
Biológiailag tisztított szennyvíz: |
75 millió m3/év
|
2,5 millió m3/év | 390-400 ezer m3/év |
Biológiailag tisztított szennyvíz aránya: | 99% | 99% | 99% |
A csatornahálózat hossza: | 6473 km | 166 km | 63 km |
Biológiai tisztítótelep: | 3 db (2 db az FCSM Zrt. által, 1 db az FV Zrt. által üzemeltetett) 1./ Észak-pesti Szennyvíztisztító Telep kapacitása: 200 ezer m3/nap 2./ Dél-pesti Szennyvíztisztító Telep kapacitása: 80 ezer m3/nap |
Nincs | Nincs |
Szenny- és csapadékvíz-átemelő telep: | 9 szivattyútelep, 226 átemelő telep, 843 beemelő telep | 10 átemelő telep, 193 beemelő telep |
12 db átemelő telep, 2 db beemelő telep |
Műszaki adatok:
(A 24/2013. (V.29.) NFM rendelet 4. számú mellékletének 7. pontja alapján)
Megnevezés | Budapesti adat | Budaörsi adat | Nagytarcsa |
a/ vízbázisok kapacitása (m3/nap) | Nincs | Nincs | 1 017 m3/d |
b/ kitermelt víz mennyisége (m3/év) | Nincs | Nincs | 291 451 m3 |
c/ átvett víz mennyisége (m3/év) |
Nincs | Nincs | 97 583 m3 |
c/ értékesített ivóvíz mennyisége (m3/év) | Nincs | Nincs | |
e/ hálózati vízveszteség (m3/év) |
Nincs | Nincs | |
f/ szennyvíztisztító telepek száma (db) | 2 db | Nincs | Nincs |
g/ átemelők száma (db) | 9 szivattyútelep, 226 átemelő telep, 824 beemelő telep |
10 átemelő telep, 192 beemelő telep |
12 db átemelőtelep, 2 db beemelő telep |
h/ szennyvíztisztító telepek névleges kapacitása | 1./ Észak-pesti Szennyvíztisztító Telep kapacitása: 200 ezer m3/nap 2./ Dél-pesti Szennyvíztisztító Telep kapacitása: 80 ezer m3/nap |
Nincs | Nincs |
i/ víziközmű-hálózat hossza (km) | Csatornahálózat hossza: 6473 km | Csatornahálózat hossza: 166 km | Ivóvízhálózat hossza: 63 km Csatornahálózat hossza: 63 km |
j/ meghibásodások száma (db/év) |
Üzembiztonságot veszélyeztető meghibásodás nem volt. Kisebb meghibásodások: Csatornahálózat: 265 db javítás, 1592 db dugulás-elhárítás; Átemelő telepek: 242 db szivattyútelepi, 35 átemelőtelepi, 230 beemelőtelepi meghibásodás; Szennyvíztisztító-telepek: 1220 db |
Üzembiztonságot veszélyeztető meghibásodás nem volt. Kisebb meghibásodások: Csatornahálózat: 2 db javítás, 40 db dugulás-elhárítás, Átemelő telepek: 1 db átemelőtelepi, 39 beemelőtelepi meghibásodás |
Kisebb meghibásodások: Ivóvízhálózat: 5 db csőtörés, 3 db egyéb meghibásodás Csatornahálózat: 30 db dugulás-elhárítás Átemelő telepek: 4 db átemelőtelepi, 2 db beemelőtelepi meghibásodás |
Vízminőségi paraméter | Határértékek(mg/l) | Az elfolyó víz mért értékei (mg/l) |
Dikromátos oxigénfogyasztás | 125 | 30 |
Ötnapos biokémiai oxigénigény | 25 | <10 |
pH | 6,5 - 9,0 | 7,6 |
Szerves oldószer extrakt* | 5 | <2 |
Összes lebegőanyag | 35 | <10 |
Összes nitrogén | 35 | 11,1 |
Ammónium-nitrogén | 10 | 2,26 |
Összes foszfor | 5 | 0,88 |
Fenolindex | 0,1 | <0,05 |
* állati és növényi zsiradék esetén a határérték háromszoros
A Dél-pesti Szennyvíztisztító Telep a legkorszerűbb és a legkörnyezetkímélőbb technológiával működik. Pestlőrinc, Kispest, Erzsébet és Soroksár (XVIII., XIX., XX., XXIII.) kb. 300 ezer lakosának, valamint az ott működő vállalkozásoknak a szennyvizét fogadja és tisztítja folyamatosan.
A tisztítótelep szennyvíztisztító kapacitása napi 80 ezer, évi 22 millió m3. Naponta átlagosan 60 ezer m3 szennyvíz érkezik a négy dél-pesti kerületből. 2019. október elejétől az eddigi 3300 m3 helyett 7000 m3 záporvíz tározására és azt követő tisztítására képes a telep, a 80 ezer m3-es napi kapacitása mellett. A szennyvíztisztítás egyik mellékterméke a víztelenített szennyvíziszap, aminek éves mennyisége a telepen 34 ezer tonna. Az iszapból évente keletkező 6,8 millió m3 biogázból elektromos és hőenergiát állítanak elő, ami a telep teljes energiaszükségletét fedezi. A több mint egy évtizede működő biogázprogram keretében jelentős mennyiségű és a környezetre nézve káros összetételű szennyvíziszapot nemcsak környezetkímélő módon ártalmatlanítják, hanem a hagyományos energiaforrások mérhető csökkentésére még villamos energiát is nyernek belőle. Újabban a telep már nemcsak a saját szükségletének megfelelő, hatalmas mennyiségű elektromos és hőenergiát nyeri szennyvíziszapból, valamint beszállított élelmiszer-hulladékokból, hanem egyes időszakokban többlet villamos energiát is termel. A telep a túltermelés időszakaiban a többlet elektromos energiát az országos hálózatba juttatja.
A szennyvíz tisztítása során keletkezett szervetlen hulladék mennyisége évente 530 tonna.
A telep területe 17 hektár, a foglalkoztatottak száma meghaladja a 70 főt.
A szennyvíztisztításon kívül a telep
Innovatív fizikai-, kémiai és biológiai félüzemi kísérletek folynak a szennyvíztisztító telepen. A kísérletek biztosítják a technológiai folyamatok monitoringját és folyamatos fejlesztését.
A szennyvíztisztító telep jelentős szerepet vállal a szakemberutánpótlás-képzésben és a diákok iskolai, gyakorlati oktatásában.
A francia és a német tulajdonosok nagy mértékben járultak hozzá a telep korszerűsítéséhez. Tisztítóüzemeltetési tapasztalataik és élenjáró technikai ismereteik lehetővé tették a telep jelentős megújítását és a technológiai folyamat teljessé tételét.
Francia technológiával és német berendezésekkel került kialakításra a bioszűrő; a gázmotorok német berendezések, a szerveshulladék-fogadó pedig, francia technológiával működik.
A tisztító telep nemcsak a hagyományos kétfokozatú bioszűrést alkalmazza, hanem egy magyar fejlesztésnek, az Organica® Élőgépek rendszernek köszönhetően, élő növényzet és mesterséges gyökérrendszer segítségével növelte a tisztítás hatásfokát és az európai normáknál jobb paraméterekkel rendelkező tisztított vizet enged a befogadó, Ráckevei-Soroksári Duna-ágba.
Mára a telep a legkorszerűbb külföldi és a hazai szennyvíztisztítási tudást ötvözi és technológiájában, műszerezettségében és tisztítási komplexitásában az európai élvonalba tartozik.
Mintavétel napja: 2023.04.25-26.
Vízminőségi paraméter | Határértékek (mg/l) |
Az elfolyó víz mért értékei (mg/l) |
---|---|---|
Dikromátos oxigénfogyasztás | 80 | 17 |
Ötnapos biokémiai oxigénigény | 25 | <10 |
pH | 6,5 - 9,0 | 7,7 |
Szerves oldószer extrakt* | 5 | <2 |
Összes lebegőanyag | 35 | <10 |
Összes nitrogén V.1. - XI.15. | 15 | |
Összes nitrogén XI.16. - IV.30. | 20 | 3,1 |
Ammónia-ammónium-nitrogén V.1. - XI.15. | 2 | |
Ammónia-ammónium-nitrogén XI.16. - IV.30. | 4 | 1,34 |
Összes foszfor | 1,8 | 0,09 |
Fenolindex | 0,1 | <0,05 |
* állati és növényi zsiradék esetén a határérték háromszoros
A telep története
Magyarország első szennyvíztisztítójának helyét az Országos Tervhivatal jelölte ki 1952. december 23-án.
A Pesterzsébet, Kispest és Pestlőrinc szennyvizeinek tisztítására tervezett beruházási program többszöri átdolgozása mellett a telep folyamatosan épült, és 1966. szeptember 14-étől működik üzemszerűen. 1967-re az iszapkezelés is megvalósult.
A telep bővítése a 80-as években folytatódott és mára hazánk legkorszerűbb szennyvíztisztítója.
Főbb fejlesztések:
A Dél-pesti Szennyvíztisztító Telep
Hétfő: | 10.00 - 20.00 |
Kedd: | 8.00 - 16.00 |
Szerda: | 8.00 - 16.00 |
Csütörtök: | 8.00 - 16.00 |
Péntek: | 8.00 - 14.00 |
Tovább >>>
Ügyfélszolgálati Irodánkon sorszámosztó készülék működik, amely nagy ügyféllétszám esetén fél órával zárás előtt már nem ad sorszámot. Az intézhető ügyek a nyomógombok sorrendjében a következők:
1.) Építési ügyek (előzetes tájékoztatással, szolgáltatói hozzájárulással, használatbavételi hozzájárulással kapcsolatos ügyek)
2.) Locsolási ügyek (10%-os locsolási kedvezménnyel, locsolási mellékmérővel kapcsolatos ügyek)
3.) Több kérelem (2-nél több locsolás vagy építési ügy)
4.) Számlázással kapcsolatos ügyek
5.) Ivóvízvezeték meghibásodásának bejelentése (csőtörés)
6.) Tartozásigazolás kérés
7.) Felhasználóváltozás bejelentés (főmérős)
8.) Térképi adatszolgáltatás lakossági ügyfeleknek
9.) Térképi adatszolgáltatás közmű vállalatoknak, tervező cégeknek
1087 Budapest, Kerepesi út 19. (bejárat az Asztalos S. út felől)
TÉRKÉP
CALL CENTER:
Hétfő: | 8.00 - 20.00 |
Kedd: | 8.00 - 16.00 |
Szerda: | 8.00 - 16.00 |
Csütörtök: | 8.00 - 16.00 |
Péntek: | 8.00 - 14.00 |
Szennyvíz-elvezetési díj: | 295,66 Ft/m3 | + 27% áfa | = | 375,49 Ft/m3 |
Áthárított vízterhelési díj: | 4,57 Ft/m3 | + 27% áfa | = | 5,80 Ft/m3 |
Összesen: | 300,23 Ft/m3 | + 27% áfa | = | 381,29 Ft/m3 |
Mellékszolgáltatási díj (ügyviteli díj): | 68 Ft | + 27% áfa | = | 86 Ft |
Bővebben » |
Szennyvíz-elvezetési díj: | 328,52 Ft/m3 | + 27% áfa | = | 417,22 Ft/m3 |
Áthárított vízterhelési díj: | 5,08 Ft/m3 | + 27% áfa | = | 6,45 Ft/m3 |
Összesen: | 333,60 Ft/m3 | + 27% áfa | = | 423,67 Ft/m3 |
Bővebben » |
Mellékszolgáltatási díj (ügyviteli díj): | 76 Ft | + 27% áfa | = | 97 Ft |
Bővebben » |
Alapdíj: | 539 000 Ft/m3/nap | + 27% áfa | = | 684 530 Ft/m3/nap |
Bővebben » |
Lakóépület esetén, nyíltárkos ellenőrzés díja: | 31.750 Ft/db |
Lakóépület esetén, takart állapotú vizsgálat díja: | 74.295 Ft/db |
Nem lakóépület esetén, nyíltárkos ellenőrzés díja: | 62.600 Ft/db |
Nem lakóépület esetén, takart állapotú vizsgálat díja: | 106.045 Ft/db |
Lakóépület esetén: | 16.510 Ft/db |
Nem lakóépület esetén: | 40.640 Ft/db |
Házi záportározó ellenőrzési díja (bruttó): | 60.960 Ft/db |
Meglévő házi bekötőcsatorna ellenőrzési díja (bruttó): | 50.800 Ft/db |
Térképszelvény: | 5.550 Ft/dm2 |
Teljes szelvény: | 44.450 Ft/db |
Adathordozó díja: | 395 Ft/db |
Fénymásolás A/4-es méretben: | 55 Ft / oldal |
Fénymásolás A/3-as méretben: | 75 Ft / oldal |
A csatornahasználati díj alapja a mért szennyvízmennyiség, mérés hiányában a csatornaműbe bekötött ingatlanon felhasznált teljes vízmennyiség (az ingatlanon felszerelt összes vízmérő berendezésen átfolyt vízmennyiség), függetlenül attól, hogy annak beszerzése honnan történt.
Az Országgyűlés 2013. április 29-i ülésnapján elfogadta a 2013. évi LIV. törvényt „a rezsicsökkentések végrehajtásáról”. A törvény célja: „a lakossági terhek csökkentése, a jövedelmek felhasználásának szabadsága, a létfenntartáshoz szükséges, mindenképpen kifizetendő háztartási tételek árának csökkentése”.
A hivatkozott törvény 4. § (1) bekezdése a víziközmű-szolgáltatók által alkalmazható szolgáltatási díjak mértékét hivatott meghatározni 2013. július 1-jét követően, nevezetesen:
„4. § (1) A víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény (a továbbiakban: Vksztv.) 2. § 15. pontjában meghatározott lakossági felhasználók részére a Vksztv. 2. § 24. pontjában meghatározott víziközmű-szolgáltatás tekintetében a számlában meghatározott fizetendő szolgáltatási egységre jutó összeg (beleértve az alapdíjat) 2013. július 1-jét követő időszakban teljesített szolgáltatás vonatkozásában nem haladhatja meg a 2013. január 31-én jogszerűen alkalmazott díjtételek és egyéb számlaelemek alapján, ugyanazon feltételekkel számított összeg 90%-át.”
Ennek értelmében a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. által – 2013. július 1-től – alkalmazott szolgáltatási díjakat az alábbi táblázat tartalmazza.
Díjtételek | Nem lakossági felhasználó esetében (2012.01.01-től) |
Lakossági felhasználó esetében (2013.07.01-től) |
Szennyvízelvezetési díj: | 328,52 Ft/m3 + 27% áfa | 295,66 Ft/m3 + 27% áfa |
Áthárított vízterhelési díj: | 5,08 Ft/m3 + 27% áfa | 4,57 Ft/m3 + 27% áfa |
Csatornahasználati díj összesen: | 333,60 Ft/m3 + 27% áfa | 300,23 Ft/m3 + 27% áfa |
2013. július 1-től érvényes
- bruttó nem lakossági díj: 423,67 Ft/m3
- bruttó lakossági csatornahasználati díj: 381,29 Ft/m3
A csatornahasználati díjban fizetett vízterhelési díj ("ökoadó") - hasonlóan a többi adójellegű tételhez - természetesen nem marad az FCSM-nél, hanem az állami költségvetésbe kerül. (A 2003. évi LXXXIX. törvény szerint a fizetési kötelezettség a vízterhelő anyag évenként kibocsátott teljes mennyiségre vonatkozik. Így a vízterhelési díjat az előírásoknak megfelelően működő tisztítótelepekről kibocsátott víz után is meg kell fizetni, bár lényegesen alacsonyabb mértékben, mint a kezeletlen szennyvíz élő vízbe vezetése esetén.)
A beruházások és fejlesztések eredményeként Társaságunk egyre magasabb műszaki színvonalon tevékenykedik, az EU-normákat is meghaladó tisztított vízminőséget teljesítve a tisztítótelepeken. A BKSZT belépésével − a már évek óta üzemelő észak-pesti és dél-pesti szennyvíztisztítóval együtt − a fővárosban keletkező szennyvizeknek kb. 95%-a tisztítva kerül a Dunába.
A 2004. január 1-jén életbe lépett 2003. évi LXXXIX. sz. törvénnyel levegő-, víz- és talajterhelési díj került bevezetésre. Ezeket összefoglaló néven környezetterhelési díjnak nevezik.
A környezet terheléséért fizetendő díj a „szennyező fizet” elven alapuló adójellegű elvonás, amelyet az állam szed be.
1. § A törvény célja, hogy a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kvt.) 60. §-ának rendelkezéseivel összhangban elősegítse a környezetbe történő anyag- vagy energia-kibocsátás csökkentését, a környezet és természet megóvása érdekében a leghatékonyabb megoldások alkalmazását, valamint az állam és a környezethasználók közötti arányos teherviselést.”
„7. § A vízterhelési díj fizetési kötelezettség azt a − csapadékelvezetést végző kivételével − kibocsátót terheli, aki vízjogi engedélyezés alá tartozó tevékenységet végez.
Vízterhelési díjat a felszíni vizeket szennyező, a kibocsátó vízjogi engedélyében, ennek hiányában és talajt terhelő e törvény 2. számú mellékletében meghatározott anyag (a továbbiakban: vízterhelő anyag) kibocsátása után kell fizetni.”
Értelemszerűen a Fővárosi Csatornázási Művek a törvény hatálya alá esik. A díjat azonban át kell hárítania a szolgáltatást igénybe vevőkre. A törvény szerint:
„10. § A közcsatornán elvezetett, majd felszíni vízbe bocsátott vízterhelő anyag után fizetendő díjat a szennyvíztisztító telepet, illetve a közüzemi csatornahálózatot működtető szolgáltató a terhelés arányában áthárítja a szolgáltatást igénybe vevőkre.”
A kormány rendelete értelmében: „A vízterhelési díj áthárításának módját a szolgáltatást igénybe vevőkre a közüzemi csatornahálózatot működtető közszolgáltatást végző … az illetékes árhatóság egyetértésével határozza meg.”
Lakossági csatornahasználati díj Budapesten az elmúlt évek során
Év | Alap | Vízterhelési díj | Áfa | Bruttó Ft/m3 |
2020. | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2019. | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2018. | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2017. | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2016. | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2015. | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2014. | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2013. (07.01.-12.31.) | 295,66 | 4,57 | 27 | 381,29 |
2013. (01.01.-06.30.) | 328,52 | 5,08 | 27 | 423,67 |
2012. | 328,52 | 5,08 | 27 | 423,67 |
2011. | 306,73 | 18,57 | 25 | 406,62 |
2010. | 248,47 | 23,73 | 25 | 340,25 |
2009.(07.01-12.31.) | 228,18 | 32,32 | 25 | 325,63 |
2009. (01.01-06.30.) | 228,18 | 32,32 | 20 | 312,60 |
2008. | 198,04 | 38,96 | 20 | 284,40 |
2007. | 190,61 | 24,89 | 20 | 258,60 |
2006. (09.01-12.31.) | 189,4 | 7,6 | 20 | 236,40 |
2006. (01.01-09.01.) | 189,4 | 7,6 | 15 | 226,55 |
2005. | 177,81 | 8,29 | 15 | 214,02 |
2004. | 142,16 | 19,94 | 15 | 186,42 |
2003. | 122,5 | 0 | 12 | 137,20 |
2002. | 114 | 0 | 12 | 127,68 |
2001. | 106,8 | 0 | 12 | 119,62 |
2000. | 91 | 0 | 12 | 101,92 |
1999. | 83,1 | 0 | 12 | 93,08 |
1998. | 71,2 | 0 | 12 | 79,75 |
A 2004. január 1-jén életbe lépett 2003. évi LXXXIX. sz. törvénnyel levegő-, víz- és talajterhelési díj került bevezetésre. Ezeket összefoglaló néven környezetterhelési díjnak nevezik.
A környezet terheléséért fizetendő díj a „szennyező fizet” elven alapuló adójellegű elvonás, amelyet az állam szed be.
1. § A törvény célja, hogy a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Kvt.) 60. §-ának rendelkezéseivel összhangban elősegítse a környezetbe történő anyag- vagy energia-kibocsátás csökkentését, a környezet és természet megóvása érdekében a leghatékonyabb megoldások alkalmazását, valamint az állam és a környezethasználók közötti arányos teherviselést.”
„7. § A vízterhelési díj fizetési kötelezettség azt a − csapadékelvezetést végző kivételével − kibocsátót terheli, aki vízjogi engedélyezés alá tartozó tevékenységet végez.
Vízterhelési díjat a felszíni vizeket szennyező, a kibocsátó vízjogi engedélyében, ennek hiányában és talajt terhelő e törvény 2. számú mellékletében meghatározott anyag (a továbbiakban: vízterhelő anyag) kibocsátása után kell fizetni.”
Értelemszerűen a Fővárosi Csatornázási Művek a törvény hatálya alá esik. A díjat azonban át kell hárítania a szolgáltatást igénybe vevőkre. A törvény szerint:
„10. § A közcsatornán elvezetett, majd felszíni vízbe bocsátott vízterhelő anyag után fizetendő díjat a szennyvíztisztító telepet, illetve a közüzemi csatornahálózatot működtető szolgáltató a terhelés arányában áthárítja a szolgáltatást igénybe vevőkre.”
A kormány rendelete értelmében: „A vízterhelési díj áthárításának módját a szolgáltatást igénybe vevőkre a közüzemi csatornahálózatot működtető közszolgáltatást végző … az illetékes árhatóság egyetértésével határozza meg.”
Lakossági felhasználóinknak lehetőségük van locsolási kedvezmény igénybevételére. Ennek mértéke az elhasznált vízmennyiség után fizetendő szennyvízelvezetési díj 10%-a.
A kérelmet a honlapról is letölthető nyomtatványok közül, a 4-es számú nyomtatványon kell benyújtani személyesen az Ügyfélszolgálati Irodában, elektronikus (ugyfelszolgalat@fcsm.hu) vagy postai úton (1426 Budapest 72, Pf. 114.). A kérelem az ingatlan felhasználója részéről e-ügyfélszolgálaton keresztül is beadható.
A 10%-os kedvezmény, az igénylést követően, minden év május 1-jétől szeptember 30-áig, automatikusan elszámolásra kerül.
Feltételei:
- az ingatlanon nincs locsolási vízmérő felszerelve;
- az ingatlan területe nem haladja meg a 2000 négyzetmétert és a rajta lévő házikert árutermelést még részben sem szolgál. (Házikertnek minősül az ingatlan egybefüggő, beépítetlen, legfeljebb 2000 négyzetméter alapterületű kerthasználatú területrésze.)
A feltételek maradéktalan teljesülése esetén, a felhasználó a kedvezményt
- locsolási időszakban, a hozzájárulás kiadásának napjától,
- nem locsolási időszakban, a locsolási időszak kezdő napjától
kapja meg.
Felhasználóváltozás esetén a locsolási kedvezményt újra kell igényelni.
A HÁLÓZAT – Budapesti Díjfizetőkért és Díjhátralékosokért Alapítvány célja a szociálisan rászorult fővárosi polgárok támogatása lakásfenntartási költségeik kiegyenlítésében, ha önerejükből nem képesek fedezni a még elfogadható szintű lakhatás költségeit.
Támogatásban részesíthetőek azon budapesti polgárok, akik rendelkeznek budapesti állandó vagy ideiglenes lakcímmel és megfelelnek a konkrét támogatási feltételeknek.
I./ Fővárosi lakásrezsi-támogatás:
A fővárosi lakásrezsi-támogatás évente 24 000 forinttal csökkenti a rezsiszámlákat. A víz-, csatorna-, szemétszállítási díjtámogatás havi 2000 Ft-tal csökkenti a fizetendő rezsi összegét. Az igénylőlapok a Főpolgármesteri Hivatal és a kerületi polgármesteri hivatalok ügyfélszolgálati irodáin vehetők fel és adhatók le.
A támogatásra – többek között – azok a háztartások jogosultak, amelyekben valaki kerületi lakásfenntartási támogatásban, magasabb összegű családi pótlékban, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben, ápolási díjban, fogyatékossági támogatásban, vakok személyi járadékában, álláskeresési járadékban vagy foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesül, vagy közfoglalkoztatott, az álláskeresők nyilvántartásában szereplő, de ellátásban nem részesülő munkanélküli, vagy védendő fogyasztó.
Egy háztartás egy időben vagy a víz-, csatorna- és szemétszállítási díjtámogatást, vagy a távhődíj-támogatást veheti igénybe.
Részletes információk: halozatalapitvany.hu; budapest.hu/lakasrezsi-tamogatas
II./ Hátralékkiegyenlítő támogatás:
A lakhatásban, a szolgáltatás igénybevételével fenyegetett, rászoruló hátralékosok tartozásainak rendezése céljából távfűtés-, víz-, csatorna-, szemétszállítási díjtartozás esetében.
Feltételek és részletes információk: http://www.halozatalapitvany.hu/article/tamogatasi-szabalyzat
III./ Krízistámogatás:
A lakhatásban, a szolgáltatás igénybevételében közvetlenül és azonnal fenyegetett hátralékosok tartozásainak rendezése céljából, akinek a lakásbérleti jogviszonya felmondását kezdeményezték (a lakbér nem fizetése miatt).
Feltételek és részletes információk: http://www.halozatalapitvany.hu/article/tamogatasi-szabalyzat
IV./ Eseti támogatás:
Kivételes – szabályozott – esetben, a Kuratórium egyedi döntése alapján.
Feltételek és részletes információk: http://www.halozatalapitvany.hu/article/tamogatasi-szabalyzat
Az alapítvány elérhetőségei:
HÁLÓZAT – Budapesti Díjfizetőkért és Díjhátralékosokért Alapítvány
Telefon: (1) 382-8740
E-mailcím: halozat-alapitvany@dbrt.hu
Levélcím: 1519 Budapest, Pf. 345.
Felügyeleti, fogyasztóvédelmi, érdekképviseleti szervek és felhasználói érdekeket képviselő civil szervezetek és elérhetőségei
(Frissítve: 2023. február 13.)
Szervezet neve | Cím | Postacím | Telefon | Fax | E-mail- és honlapcím |
Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal | 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52. | 1388 Budapest, Pf. 89 | 36-1-459-7777 | 36-1-459-7766 | mekh@mekh.hu www.mekh.hu |
Pest Vármegyei Kormányhivatal Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hullad |